Kom i gang med trening og få en velfungerende kropp!

Lær deg enkle øvelser og effektive økter med din egen PT!

Lær også mer om kosthold, søvn og mental balanse for en sunn og aktiv livsstil.

shadow-ornament

 

Hvordan hadde det vært for deg å våkne om morgenen og føle deg uthvilt og med fornyet energi i kroppen? Se for deg at du kjenner hvordan kroppen din spiller på lag med deg og at du føler deg opplagt og klar for en ny dag. Tenk deg at du er mentalt sterk og rustet til en ny travel dag med fullt program. Forestill deg at du er en MYE sterkere og bedre utgave av deg selv!

Høres det for godt ut til å være sant?

DET ER MULIG!

HØRES DETTE UT SOM DEG?

  • Du har stillesittende jobb og beveger deg for lite i hverdagen?
  • Du vet ikke hvordan du skal komme i gang med trening?
  • Du føler at dagene er en kamp om tid og gjøremål - kjøring hit og dit?
  • Stress og mas tapper deg for energi?
  • Kjenner du deg ofte irritert og har kort lunte?
  • Tenker du mer på å være der for andre enn å ta vare på deg selv?
  • Er du plaget av hodepine eller migrene?
  • Er du ikke så glad i å gå på treningssenter og føle deg på utstilling?
  • Opplever du å ha oppblåst mage eller diffuse smerter i kroppen?
  • Vet du ikke helt hva du skal gjøre med kostholdet i en travel hverdag?

Kan du svare JA på noen av spørsmålene?

Da bør du lese videre. Jeg har nemlig funnet en løsning som kan fungere for deg slik den fungerte for meg.

Det kan være vanskelig å gjøre endringer på egen hånd. Derfor er det smart å finne en som kan hjelpe deg i gang og noen du kan gjøre det sammen med.

Det er her GLAD & STERK kommer inn i bildet.

GLAD & STERK er for deg som vil gjøre endringer for å oppnå bedre helse og livskvalitet.

Jeg ønsker å hjelpe fler til å bli mer aktive, komme i gang med trening, gjøre endringer i kosthold og lage seg nye gode vaner . Jeg vil vise at det ikke trenger å være så vanskelig og at også små endringer kan utgjøre en stor forskjell for både kropp og hode.

Med fysisk aktivitet, trening, riktig kosthold, mindre stress og bedre søvn vil du oppleve at kroppen spiller på lag med deg og at det også kan resultere i den vektnedgangen du eventuelt ønsker.

Her skal vi ha fokus på å gjøre endringer og lage nye gode vaner for at du skal oppnå bedre helse og få en kropp som fungerer for deg - dette er ikke en slankekur og absolutt ingen quick-fix. Det er en ny livsstil for resten av livet.

 

Dette var meg:

Selv opplevde jeg at min kropp og mentale helse var totalt kaos. Stillesittende jobb, en graviditet, flere hormonkurer og prøverørsforsøk, gjorde at jeg la på meg. Jeg hadde diffuse plager og vondter i kroppen og humør som en berg- og dalbane. På de verste dagene lå jeg sammenkrøllet i senga som et foster med en følelse av å bare være til bry for mine nærmeste. Jeg skjønte ikke at noen orket meg og tenkte at de kunne ha det mye bedre uten meg.

Som 43 åring kom jeg til et punkt der nok var nok. Jeg likte ikke kroppen min med de ekstra kiloene og jeg hatet hvordan jeg følte meg. Et bilde av meg selv fra en jentetur skulle bli vendepunktet. Jeg skjønte at det var på tide å ta grep.

Jeg la om kostholdet, ble mer aktiv i hverdagen og begynte å trene styrke. Jeg ble mer bevisst på hvordan jeg selv kunne påvirke min egen livsstil. Det viste seg at de enkle grepene jeg gjorde ga så utrolig stor og merkbar effekt. Jeg gikk ned i vekt, vondter og diffuse plager forsvant. Lite visste jeg at trening og endring i kosthold også skulle gjøre meg sterkere psykisk. Jeg følte meg så utrolig bra – både gladere og sterkere.

Derfor ønsker jeg å hjelpe deg!

Dette kan du oppnå:

  • Du kommer i bedre form og får en sterk og velfungerende kropp.
  • Du får bedre mental balanse og økt toleranse.
  • Du forbedrer din egen helse og får økt livskvalitet.
  • Du kjenner at du får økt energi og overskudd.
  • Du er mindre irritert og tåler mer.
  • Du vet hvor bra det er for deg å prioritere deg selv.
  • Du har sjeldnere hodepine og mindre diffuse vondter i kroppen.
  • Du føler deg mindre oppblåst i magen.
  • Du opplever mestring og glede ved å trene hjemme.
  • Du oppdager at det er lettere å gjøre sunnere matvalg i en travel hverdag.

DETTE ER HVA DU KAN FORVENTE Å FÅ FRA MEG:

  • 1. Du får hjelp til trening og kosthold som bygger god helse.

  • 2. Du får personlig oppfølging online eller live.

  • 3. Du får veiledning til bedre søvn og mental trening.

Kom i gang nå!

Har du spørsmål før du melder deg på?  Send meg en e-post

DETTE SIER KUNDENE:

  • "Du gjør trening morsomt"

    “Som den motvillige mosjonisten jeg er, har det vært en fascinerende og forvirrende opplevelse å trene med deg. Du har gjort treningen så variert og virkningsfull  og så godt tilpasset mitt behov og min belastningstoleranse, at jeg ser meg nødt til å innrømme at du gjør trening morsomt! Å trene ute er utfordrende og fint. Jeg kan varmt anbefale å trene med deg til alle som trenger en treningspartner – uansett nivå”

    – Camilla, 40 år

    • "Dette passer du til!"

      “Som trener er du inspirerende, empatisk/forståelsesfull, passe utfordrende, har god menneske-kunnskap, ser personligheten til den du trener (viktig), du er blid, kreativ og setter krav! Dette passer du til!

      –  Tone, 57 år

      • "Anbefales på det sterkeste!"

        “Super trening! Har forsøkt mange typer trening, men ingenting er som utetrening. Denne treningen passer for alle i alle aldre. Charlotte er motiverende og treningen er variert. Anbefales på det sterkeste!”

        – Kari, 62 år

      Slik fungerer kurset

      arrow

      Kurset går over 8 uker

      Hver fredag i kursperioden får du tilgang til en ny modul. Du kan åpne den når du vil og følge modulen i eget tempo. Du kan f.eks. bruke helgen til å se modulen og planlegge hvordan du skal legge opp både trening, kosthold og hviledager den påfølgende uken.

      Dette får du:

      • 8 uker - 8 moduler - ny hver uke
      • Teori om trening, kosthold, søvn, mental trening
      • Detaljert øvelsesgjennomgang
      • Treningsøkter
      • Tilgang til lukket facebook gruppe
      • Personlig oppfølging 1:1 samtale online eller live, 4x30 min.
      • Live Q&A

      Når vi er fysisk aktive og trener så skjer det mange positive prosesser i både kropp og hode. Det frigjøres hormoner som gir oss en herlig følelse av velvære og som også bidrar til at vi føler oss lettere i hodet og takler problemer på en bedre måte.

      Det er helt vanlig at tidsklemma er årsak til at mange nedprioriterer treningen og at både dager og uker flyr uten at det blir så mye av den treningen man egentlig ønsker å få til. Nøkkelen til å få til noen treningsøkter hver uke er å planlegge og sette av tiden. Hver økt er kort og effektiv slik at det ikke skal være så vanskelig å få "presset inn" noen økter.

      Kurset tar deg fra utrent til trent på en enkel og overkommelig måte.

      Når vi er aktive og trener er det også viktig å spise nok og få i seg gode og nyttige næringsstoffer. Derfor får du også tips til smart mat og mellommåltider du vil trenge i en aktiv hverdag for å bygge din helse.

      Det er på tide at du tar steget. Du vet at du bør gjøre noe for å styrke din egen helse for fremtiden. Det er på tide at du tar ansvar og prioriterer deg selv slik at du kan føle deg slik du ønsker og ha energi, overskudd og godt humør til å møte hver dag som den beste utgaven av deg selv.

      Onlinekurs er det beste verktøyet jeg kjenner til for å spare både tid og penger på trening i tillegg til å kunne trene hjemme i egen stue eller hage.

      Hvis vi ikke har møttes enda...

      Hei! Jeg er Charlotte - utdannet personlig trener fra Norges Idrettshøyskole.  Jeg brenner for å hjelpe andre med å komme i gang med trening og leve en aktiv og sunn livsstil med gode matvaner. Jeg er opptatt av at trening skal være overkommelig og effektivt for å kunne få det til i en hektisk hverdag.

      Trening og fysisk aktivitet er viktig for både fysisk og psykisk helse og derfor ønsker jeg å inspirere flest mulig til å komme seg ut å bevege seg daglig. Det er også viktig hva vi spiser og jeg vil inspirere til økt oppmerksomhet på nyttige næringsstoffer og mindre fokus på å telle kalorier.

      Jeg er her for å hjelpe deg slik at du kan gjennomføre og lære deg det som skal til for at du kan oppnå dine mål.

      Dette er modulene:

      arrow

      MODUL 1: Kom i gang - planlegging - målsetting

      I første modul skal du lære deg om planlegging og målsetting for å gjøre både endringer og trening gjennomførbar. Du får et "ukesoppdrag" som du gjennomfører når det passer for deg.

      Dette er modul 1:

      • 1: Hvordan skal du komme i gang med endringer?
      • 2: Å planlegge er en viktig nøkkel for gjennomføringen.
      • 3: Å sette seg smarte mål.
      • 4: Trening - bevegelsestrening, hverdagsaktivitet og introduksjon til enkel intervalltrening

      Modul 2: Vann for både helse og ytelse

      De fleste drikker nok ikke så mye vann som de tror og føler. Mange prosesser og organfunksjoner i kroppen er avhengig av vann, så du skal få innblikk i hvorfor det er viktig å drikke nok vann og tips til hvordan du kan få til å øke vanninntaket.

      Dette er modul 2:

      • 1:Drikk nok vann
      • 2: Varmt sitronvann for god helse
      • 3: Hva du kan gjøre for å øke vanninntaket
      • 4: Trening - ukens styrkeøkt og intervalltrening ute

      Modul 3: Stress - søvn - tanker og følelser

      Stress kan være både positivt og negativt. Men når det blir for mye negativt og for lang tid, kan det resultere i dårlig søvn og sykdom eller utmattelse. Jeg gjennomgår symptomer og tips til hva du kan gjøre for å ha mest mulig positivt stress og god søvn.

      Dette er modul 3:

      • 1: Stress, symptomer og stressmestring
      • 2: Søvn og hvordan få tilstrekkelig søvn
      • 3: Tanker, følelser og hindringer
      • 4: Trening med strikk

      Modul 4: Blodsukker - søtsug - balanse i magen

      Hva er raske karbohydrater og hva gjør de med blodsukkeret ditt? Hva skjer med blodsukkeret når vi spiser? Hvordan kan du holde blodsukkeret jevnt i løpet av dagen? Dette og mye mer kommer vi inn på i denne modulen.

      Dette er modul 4:

      • 1: Blodsukker og søtsug
      • 2: Insulin og insulinresistens
      • 3: Bakterier og balanse i magen
      • 4: Trening - bevegelse- og smidighet og ny styrkeøkt

      Modul 5: Motivasjon - intervalltrening - evaluering

      Nå er du halvveis i kurset og da kan det være smart å kjenne på hvordan motivasjonen har vært og evaluere hva du har gjort som har fungert bra og hva som har fungert mindre bra. Du skal også få lære mer om intervalltrening og hvorfor det er viktig.

      Dette er modul 5:

      • 1: Motivasjon
      • 2: Intervalltrening
      • 3: Evaluering
      • 4: Trening - ny styrkeøkt

      Modul 6: Hvit ris og pasta - raske karbohydrater - smarte byttetriks.

      Hva er raske karbohydrater og hva skjer i kroppen og med hormonbalansen når vi spiser raske karbohydrater? Du får smarte byttetriks til hva du kan bytte ut raske karbohydrater med.  Sunnere og langsommere karbohydrater tilfører kroppen næring og er bra for din helse.

      Dette er modul 6:

      • 1: Hvit ris og pasta
      • 2: Raske karbohydrater - hva skjer i kroppen?
      • 3: Hormonbalansen
      • 4. Smarte byttetriks
      • 5. Trening - TABATA

      Modul 7: Smart fett - viktige kilder til smart fett - om hjernen

      Kroppen trenger smart fett for å fungere optimalt og denne uken skal du få gode tips til gode kilder til smart fett. Hjernen er en "fett-klump" som helt klart trenger fett for optimal funksjon og det skal du lære mer om.

      Dette er modul 7:

      • 1: Smart fett i kostholdet
      • 2: Viktige kilder til smart fett
      • 3: Om hjernen
      • 4: Trening - helkropp styrkeøkt

      Modul 8: Evaluering - proteiner - vitaminer og mineraler

      Nå er du inne i den siste uken av kurset og da kan det være smart å tenke på hvordan du skal fortsette den gode trenden etterpå. Du har jo startet en ny livsstil som helst skal vare lenge og det krever fortsatt planlegging og oppmerksomhet fra deg.

      Hvorfor trenger vi proteiner? Hvilken nytte gjør vitaminer og mineraler? Denne uken skal du lære mer om hvor mye protein du trenger og hvilke matvarer det er smart å spise.  Kroppen trenger proteiner til både å bygge muskler, til cellefornying og til hud og hår i tillegg til andre prosesser. Vitaminer og mineraler er også viktig for optimal helse og et godt immunforsvar.

      Dette er modul 8:

      • 1: Evaluering av mål og målsetting
      • 2: 5 tips til fortsettelsen
      • 3: Proteiner og essensielle aminosyrer
      • 4. Vitaminer og mineraler
      • 5. Trening - 3 crossfit inspirerte økter

      Deltagerne sier....

      "Det var et veldig, veldig bra kurs som jeg ikke ville vært foruten. Kurset var mer spennende enn jeg hadde trodd det skulle være. Flott med både teori og øvelser. Fin gjennomgang av øvelsene så man vet man gjør dem riktig. Jeg har fått masse viten å ta med videre. Var usikker tidligere for hvor jeg skulle starte ang. øvelser. Nå har jeg masse øvelser som er blitt favoritter, og vet de gjør bra for nakke/skuldre mm." - Liss, 49 år

      "Det var spennende å være "prøvekanin". Slik min livssituasjon/familiesituasjon er nå, passer onlinekurs meg veldig bra kjennner jeg. Gull verdt med personlig oppfølging og samtaler underveis for å bli "holdt litt i ørene."- Marit, 45 år

      DETTE ER MIDT I BLINKEN FOR DEG HVIS DU:

      • ...ønsker å komme i gang med trening.
      • ...ønsker å gjøre endringer i livsstil.
      • ...er klar for å jobbe langsiktig med endringer.
      • ...er positiv og optimistisk av natur.
      • ...ønsker å leve en sunn og aktiv livsstil.
      • ...ønsker god livskvalitet og balanse i livet.
      • ...ønsker forståelse for hva mat og trening betyr for kropp og hode.
      • ...er lei av å telle kalorier.
      • ...er klar for å investere i egen helse.

      Jeg ønsker at du skal gjennomføre kurset fordi det er nyttig for deg. Hvis du føler at du ikke får det du hadde forventet eller synes du ikke det passer for deg likevel, så gir jeg deg muligheten til å få igjen alle pengene du har investert.

      Kravet til å kunne kreve pengene igjen er at du skal ta kontakt med meg senest 14 dager etter kursoppstart.

      Jeg garanterer ikke for resultatene du får fordi det avhenger av jobben du selv gjør underveis. Jeg gir deg verdifull teori og praktiske øvelser som du kan ta i bruk der og da. Resten er opp til deg. Men jeg er her for å hjelpe deg så du ikke står alene med din livsstilsendring.

      Målet mitt er at du når dine mål!

      Sammen er vi sterkere!

      SPØRSMÅL OG SVAR

      Når starter kurset og hvor lenge har jeg tilgang? +

      Kurset starter fredag 16. februar 2018. Du får tilgang til første modul og kan starte på den når det passer for deg. Du har tilgang til kurs og alle videoer i et helt år!

      Når får jeg tilgang til modulene? +

      Du får tilgang til en ny modul hver fredag og kan starte på den når det passer for deg.

      Dagene mine er travle allerede. Har jeg tid til dette? +

      JA, det har du tid til. Det er korte videoer, men du kan sette på pause, stoppe og starte når det passer for deg. Treningsøktene er også korte slik at du kan ta deg tid til en økt flere ganger i uken. Du kjører øktene så ofte du har tid eller lyst.

      Jeg synes det høres ut som noe jeg trenger, men har litt lite penger nå. Hva gjør jeg? +

      Jeg har forståelse for at økonomien kan være trang. Hvis du virkelig vil være med på dette så kan jeg tilby deg å betale i to avdrag.

      Jeg har ikke trent så mye tidligere. Kan jeg være med? +

      Ja, så absolutt! Jeg har lagt opp til at det skal være relativt rolig i starten slik at du får muligheten til å komme i gang og har mestringsfølelse. Men etterhvert er det også lagt opp til progresjon slik at du skal kjenne på fremgang og økt styrke.

      Trenger jeg noe spesielt utstyr til kurset? +

      Det er stort sett trening med egen kroppsvekt, men jeg introduserer også trening med strikk. Så det du trenger etterhvert er en treningsstikk (beskrivelse og anbefaling kommer i egen video på den aktuelle modulen).

      Bortsett fra strikk vil du bare trenge en matte og en stol/krakk.

      Jeg har noen fysiske utfordringer, men vil gjerne være med. Hva gjør jeg da? +

      Send meg gjerne en e-post om hvilke fysiske utfordringer du har slik at jeg kan gi deg tips til hvordan øvelsene kan tilrettelegges etter dine forutsetninger.

      Alle øvelser kan tilpasses etter nivå og fysiske forutsetninger til den enkelte.

      Se videoen med øvelser og trening ute i naturen!

      Er DU klar for å komme i gang med trening og gjøre endringer for å få en velfungerende kropp?

      Det første steget på veien er å klikke på knappen under og sende inn din påmelding. 

      DIN investering er på KUN kr. 2990,-

      Kurset varer i 8 uker og du får tilgang til en ny modul hver fredag. Du kan bruke alle modulene med videoer og treningsøkter så mye du vil i løpet av 12 måneder. Du kan altså ta kurset i ditt eget tempo og bruke så mye tid du ønsker underveis til hver enkelt modul.

      Etter 12 måneder kan du fortsette med tilgang til kursportalen så lenge du ønsker mot en liten månedlig avgift.

      OPPSTART: Fredag 16. februar 2018  -  KUN 10 plasser

      -------------------------------------------------------------------------

      BONUSER:

      • Ekstra treningsøkter
      • Treningsplanlegger/logg

       

      På grunn av at jeg ønsker å være til stede for deg og gi deg den beste oppfølgingen underveis har jeg begrenset antall kursplasser. Når alle plassene er fylt opp stoppes salget. Vær derfor kjapp om du kjenner at dette vil du være med på!

      Kom i gang nå!

      Har du spørsmål før du melder deg på?  Send meg en e-post

      Ønsker du delbetaling kan du klikke her.

      PS: Det finnes ingen grunn til å vente - kom i gang med trening, få en velfungerende kropp med energi og overskudd. Bli en gladere og sterkere utgave av deg selv nå!

      Du fortjener virkelig å gi deg selv denne gaven!

      Det er en liten investering i din egen helse og her får du veldig verdi mye for pengene!